Saturday 5 November 2011

Dzīve vienā dienā


Pirms nedaudz vairāk kā gada vispasaules video glabātuvē youtube.com uzpeldēja it kā pavisam parasts, it kā unikāls projekts - Life in a Day. Tā ietvaros cilvēki no visām pasaules malām varēja iesūtīt video par vienu dienu savā dzīvē(24.07.10). Tā rezultātā tika saņemti ļotiļotiļoti daudz video materiāli(aptuveni 80 tūkstoši ar kopēju ilgumu 190 dienas) par visdažādākajām parādībām ar kurām cilvēki ikdienas sastopas. 


Jau no paša sākuma man šķita, ka galarezultāta filmai jābūt ļoti apbrīnojamai, tai jāpārsniedz visas līdz šim redzēto mākslas un dokumentālo filmu robežas. Un tā patiesi arī bija!
Life in a Day ataino vienu dienu cilvēcē. Tā ataino ikdienišķo. Jāpatur prātā gan, ka cilvēce ir kaut kas ļoti ‘daudz’(nu jau pāris dienas esam 7 miljardi) un tādēļ šī filma izvēršas par neaprakstāmu ceļojumu apkārt pasaulei – tikai šoreiz nav nepieciešamas 80 dienas kā Žila Verna romānā, bet pietiek ar mazu kripatiņu laika – vienu stundu un trīsdesmit četrām minūtēm, lai mazliet izjustu vienu dienu uz Zemes. Tās laikā izkāpj no ierastajiem kino rāmjiem, jo tikpat kā neviens no tur ietvertajiem videoklipiem nevar lepoties ar slavenu cilvēku līdzdalību(piedodiet, bet Breda Pita nebūs), kameras darbs vietām arī nav no tiem lieliskākajiem... un tā tālāk, bet štrunts par to! Mēs, vienkāršie pasaules pilsoņi, taču esam tādi, tādi ne-perfekti, un tieši tādēļ arī filma ir par mums, cilvēkiem!

Life in a Day ir ārkārtīgi kontrastaina un man gribētos ticēt, ka arī nesamākslota. Vienīgais vienojošais elements ir laiks un cilvēks, viss pārējais ir katram savs un vienreizīgs. Manuprāt, tieši tādēļ tā mani ierāva sava veida multikulturālā domu un sajūtu orkānā, no kura it nemaz nebija viegli tikt ārā un es šo ierakstu drukāju cerībā, ka ar jums notiks kas līdzīgs!

2 comments:

  1. nu kāpēc, kāpēc es kojās neko nokačāt nevaru? :( Tu tiešām proti uzrakstīt par filmām tā, ka es jūtos kaut ko palaidusi garām, ja to neredzēšu. ;)
    šī liekas ļoti interesanta, nevaru sagaidīt, kad varēšu noskatīties. :)

    ReplyDelete
  2. Tiešām sasodīti brīnišķīgi! Esmu jau divreiz redzējusi, un nešaubos, ka pienāks arī trešā reize!

    ReplyDelete